Londen 2014

Zondag 23 november 2014
Vandaag vertrekken we met de trein van Roosendaal naar Brussel. We reizen pas op maandag met de Eurostar naar Londen, maar dan is er een treinstaking in België aangekondigd, waardoor we niet in Brussel kunnen komen. Dus hebben we besloten om al een dag eerder weg te gaan en we overnachten in het Ibis hotel tegenover station Brussel Zuid, waar morgen dus ook de Eurostar vertrekt.
Om 12  uur arriveren we in het hotel en kunnen meteen naar onze kamer. Daarna lopen we richting het centrum van Brussel. Dan komen we op een gegeven moment het welbekende Manneken Pis tegen. Als je niet uitkijkt pist hij zomaar bijna in je mond...

We lopen verder door het centrum van Brussel en eten een heerlijk puntzak verse Belgische frietjes. Op de terugweg naar het hotel kopen we in een supermarkt wat drinken voor op de hotelkamer. En op het station vinden we een lekker broodje om mee te nemen voor het avondeten.
Nu maar hopen dat de trein naar Londen netjes rijdt morgen, wij zijn in ieder geval op tijd ingecheckt!

Maandag 24 november 2014

Vanmorgen zijn we begonnen met een heerlijk ontbijt buffet in het hotel in Brussel. Tegen 10 uur pakken we al onze spullen en steken de straat over naar het station. Na het inchecken is het nog even wachten voor we naar de trein mogen maar rond half 11 is het eindelijk zover. We vertrekken op tijd, om 10:56. Na een rustige en snelle rit komen we om 13 uur (12 uur Engelse tijd) aan op st. Pancras station, ook King's Cross genaamd. Vanaf hier is het 5 minuten lopen naar ons slaapplek.

We arriveren bij Studios2Let, waar we een studio hebben gereserveerd, inclusief keukentje. We moeten nog een uurtje wachten tot we erin kunnen en gaan alvast boodschappen doen voor de komende dagen. Om half 2 mogen we onze studio in en die bevalt meteen erg goed. Al vrij snel verlaten we de studio alweer om met de metro richting het centrum te gaan. We hebben kaartjes voor het London Eye geboekt, waar we uiteindelijk tegen half 4 instappen. We hebben een half uurtje lang een supermooi uitzicht over de stad, met een mooie ondergaande zon.

Als we uitstappen steken we de Thames over en staan we voor de Big Ben. We maken uiteraard wat foto's en nemen de metro richting Harrods. Daar lopen we een hele poos rond zonder dat we de weg weten. Uiteindelijk komen we een Italiaans restaurantje tegen, in Harrods, waar we lekker lasagna en spaghetti eten. Hierna nemen we nog de metro naar Piccadilly Circus, terwijl het buiten inmiddels donker is geworden. De straten zien er mooi uit met alle kerstverlichting.

We lopen door de wijk Soho naar de drukke winkelstraat Oxford Street. We gaan naar Primark, om te kijken of het inderdaad zo'n goedkope winkel is. Op zich wel, hoewel er ook kleding hangt die wij nooit aan zouden doen, hoe goedkoop het ook is. Het is inmiddels zowat 8 uur en nemen de metro terug naar de studio. We zijn moe, maar blij dat we op deze eerste middag in Londen al zoveel gedaan en gezien hebben.

Dinsdag 25 november 2014

We hebben gepland om vandaag naar Buckingham Palace te gaan. In het najaar vind daar de wisseling van de wacht, Change of the Guards, niet elke dag plaats maar om de dag. En die is ook voor vandaag gepland. Hoewel het om 11:15 begint wordt geadviseerd om ruim op tijd te zijn om iets te kunnen zien. Nadat we lekker ontbeten hebben nemen we de metro naar Green Park. Om 10 uur zijn we bij het paleis en moeten dus nog een hele poos wachten. Het blijft drukker worden, maar wij hebben een mooi plekje op de tweede rij achter het hek. Een aantal keren komen er mannen op paarden voorbij, en zelfs meerdere koetsen. En uiteindelijk is het dan zover. Het is altijd mooi om te zien hoe zo'n ceremonie in zijn werk gaat.

Hierna lopen we naar het Hardrock Café, aan het eind van Hyde Park. We kijken even rond in de Hard Rock Shop. Dan lopen we van de ene kant van Hyde Park naar de andere, richting Marble Arch. Onderweg komen we een heus Kerstpark tegen, Winter Wonderland. Hier lopen we ook doorheen. Het bestaat uit heel veel houten stalletjes met eten en drinken en vele kermis attracties in winterstijl. Erg mooi gemaakt! Uiteindelijk passeren we Speakers Corner bij Marble Arch. Met de metro gaan we naar Tottenham Court Road om frietjes te eten bij de Mc Donalds.

We willen graag China Town zien. Hiervoor moeten we weer een stukje met de metro, naar Leicester Square. Van daaruit is het een klein stukje lopen. China Town is eigenlijk een straat in Chinese stijl met veel Chinese restaurants en winkels. We lopen verder naar Picadilly Circus en via Haymarket naar Trafalgar Square. Inmiddels is het een klein beetje gaan regenen. We lopen naar Metro Station Embankment en nemen de Metro naar Temple. In deze wijk is de Twinings winkel, waar de Queen haar thee haalt, uiteraard gevuld met vele soorten en smaken Twinings thee. Nadat we hier even hebben rondgekeken lopen we via Temple Church, bekend van de Da Vinci code, terug naar de metro. We blijven een tijd zitten, helemaal tot King's Cross. Na een paar minuten lopen zijn we weer bij onze studio. Het is inmiddels 17 uur.

We drinken even wat en lopen daarna naar de supermarkt voor wat boodschappen voor vanavond en morgenochtend. Daarna eten we brood in ons keukentje. Vanavond hebben we tijd om onze tot nu toe gemaakte foto's te bekijken en een plan te maken voor morgen.

Woensdag 26 november

Afgelopen nacht heeft Jolinda last gehad van een heel verkeerd gevallen toetje uit de oven, dus we doen het vandaag wat rustiger aan, we hebben tenslotte ook al veel gezien en gedaan. Rond elf uur stappen we op de Circle line metro die ons naar Tower Hill brengt. Daar aangekomen staan we recht tegenover the Tower of London, het fort van de queen en hier worden de kroonjuwelen bewaard.

Als we richting de Thames lopen zien we in de verte de Tower Bridge opdoemen uit de mist. We besluiten niet in the Tower of London te gaan maar wel in de Tower Bridge waar pas een speciale glazen vloer is geopend bovenin de loopgang van de Tower bridge. Je kijkt dan recht naar beneden waar het verkeer over de brug rijdt.

Ook kan je een kijkje nemen bij de nog werkende stoommachines die de brug openen en sluiten, zo'n drie keer per dag.

We lopen vervolgens terug naar de metro en stappen vlakbij St. Paul's cathedral weer uit. Deze kathedraal heeft de op 1 na hoogste koepel ter wereld, alleen die van de St. Pieter in het Vaticaan is hoger. Desondanks is het een hele mooie kerk waar ze wel een hele hoge entreeprijs vragen (de Notre Dame in Parijs is gratis meneer Boris Johnson!), de binnenkant hebben we dus niet echt kunnen zien.

Daarna zijn we weer met de metro naar King's Cross gereden waarna we in onze studio wat lekkers hebben klaargemaakt voor het avondeten.

Nu even wat uitrusten want afgelopen nacht hebben we vanwege de zieke weinig geslapen.

Donderdag 27 november

Aangezien we vandaag weer met de trein naar Nederland reizen hebben we nog maar een aantal uren over hier in Londen. We ontbijten en ruimen daarna onze spullen in. We moeten om 11 uur onze studio uit zijn, maar hebben de mogelijkheid om onze koffer zolang beheerd achter te laten zodat we toch nog redelijk makkelijk iets kunnen ondernemen. Dat doen we dan ook en om 10 uur gaan we weer richting de metro. Bestemming: het beroemde Beatles zebrapad bij de Abbey Road Studio's. We hebben vooraf al bekeken waar we precies moeten zijn, in tegenstelling tot andere toeristen, die twijfelen over welk zebrapad het nu toch is. Uiteraard maken we een foto. De studio's zelf lijken aan de voorkant meer op een woonhuis, en zijn uiteraard niet toegankelijk.

We nemen de metro terug naar King's Cross, waar we door het winkelcentrum lopen. Dan halen we onze koffer terug op en nemen definitief afscheid van de omgeving waar we de afgelopen dagen hebben doorgebracht.

We zijn best vroeg met inchecken, het is inmiddels 13 uur en de trein verrekt om 15:04. Maar er is te weinig tijd om nog iets te doen. We hebben tijd genoeg om wat te eten en zodra we vertrekken is het ook meteen weer 16 uur Nederlandse tijd. Na een rustige reis van twee uur in de Eurostar moeten we in Brussel opnieuw anderhalf uur wachten op onze aansluiting naar Roosendaal. En dan zit het er toch echt op. Tegen half 10 zijn we weer terug thuis, met hele mooie foto's en herinneringen om terug te denken aan onze mooie en gezellige dagen in Londen!

Tuktuk rijden rondom Geertruidenberg

Op zondag 28 September zijn we met een groep van 11 mensen tuktuk gaan rijden, bij tuktukbrabant.nl in Geertruidenberg. Rond 12 uur beginnen we met een lunch in Restaurant Zuz en Zooz in Geertruidenberg. Nadat we heerlijk gegeten en wat bijgekletst hebben krijgen we bij het Biesboschhuis op de markt uitleg over de rest van de dag. We hebben 2 tuktuks tot onze beschikking en besluiten een groep dames en een groep heren te maken.

Bij de dames werpt Dragica zich op als chauffeur en na een eerste proefrondje op de markt krijgt ze de smaak te pakken. Bianca, Petra, Milica en ikzelf stappen bij haar achterin. Bij de heren stapt Bas achter het stuur en neemt Fedo, Marcel, Marijn, Lasse en Yinthe (die toch besluit om met de heren mee te gaan) met zich mee.

We worden het eerste uur begeleid en rijden dus met zijn allen achter een auto van de begeleiding aan. Daarna bezetten we ergens een terrasje, omdat we ook nog een heel erg geluk hebben met het supermooie weer. Daar krijgen we weer uitleg over de GPS tocht die we gaan doen. We moeten per team op zoek naar vlaggetjes met opdrachten die te vinden zijn in Waspik, Raamsdonk en Raamsdonksveer. Uiteraard krijgen we 2 verschillende routes. De vlaggetjes zijn te vinden door een opgegeven straatnaam in het navigatie system in te voeren en dan te zoeken in die straat naar het vlaggetje.

De dames (Teamnaam: Luckytuks) vinden uiteindelijk alle vlaggetjes, de heren (Teamnaam: Staande Plassers) niet. Maar achteraf blijkt dat er een paar vlaggetjes niet weggezet waren, dus die waren dan ook niet te vinden. De dames zouden zo snel mogelijk alles afwerken. We hadden om 17:15 afgesproken op de markt, maar wij waren er al om 16:15. Dus dat hadden we goed gedaan. We kregen er gedurende de tocht steeds meer snelheid in. Vlaggen zoeken, opdracht oplossen en invullen, ondertussen nieuwe straatnaam invoeren in GPS, instappen en rijden maar!

Gedurende de tocht komen beide teams elkaar een aantal keer tegen, wat erg leuk was. Soms moeten we op elkaar wachten om aan de opdracht te beginnen. En Fedo en Bas zijn erg goed in het geven van valse hints aan de dames. Dragica blijft aan het stuur, terwijl bas afwisselt met Marcel en Fedo. Als ook de heren terug op de Markt zijn gearriveerd volgt de prijsuitreiking. De dames hebben gewonnen en krijgen een fles Biesbosch Likeur. Dat was een mooie afsluiter van een geweldige, gezellige en zonnige dag!

Zomer in Zeeland 2014

Donderdag 7 augustus
Vandaag schijnt het zonnetje weer volop. We fietsen door de bossen van Haamstede naar Nieuw Haamstede. Daar rijden we een rondje langs het zweefvliegveld en de vuurtoren.

Om 13 uur zijn we weer terug en na het eten fietsen we alsnog een rondje. Deze keer door de bossen en duinen bij Boswachterij Westenschouwen. Heerlijk weer vandaag. Maar ook meteen de laatste dag
hier in Zeeland. Vanavond rijden we weer terug, na een heerlijke tijd in Burgh Haamstede.

Woensdag 6 augustus
Vanmorgen zijn we naar een hobbywinkeltje in Haamstede gegaan, het Vienger'oetje genaamd. Daar wat leuke knipvellen gekocht. We wilden eigenlijk met de fiets naar Zierikzee fietsen en van daaruit met de pond terug. Maar het werd steeds donkerder en het zou flink gaan regenen. Dus zijn we met de bus heen en terug gegaan. In Zierikzee was het ook nog kermis dus erg druk. We hebben een bezoek gebracht aan het cameramuseum, een klein museumpje over de geschiedenis van het fotograferen.

Omdat het op terugweg steeds harder ging regenen hebben we bij het huisje geen ijsje op maar lekker warme chocolademelk met slagroom! Vanavond is de brandweer op het park geweest, zoals elke woensdag in de zomer. Ze spuiten dan schuim op het grasveld voor het huisje, waar de kinderen lekker in kunnen spelen.

Dinsdag 5 augustus
Gisteren zijn we een dag in Roosendaal geweest en gisteravond weer naar Zeeland gereden. Vandaag doen we rustig aan. We lezen en knutselen wat en fietsen even langs wat winkeltjes in het dorp, waaronder de winkel van de pannekoekenmolen.

Ook nemen we een kijkje in de Burghse Schoole, een museum over het onderwijs van vroeger. Er is een klaslokaaltje helemaal ingericht zoals het vroeger was. Leuk om te zien. Vanavond is het weer paardrijden op het park, dus Ruben en Maartje doen weer mee. Daarna nog wat geknutseld met de kinderen en een spelletje gedaan.

Zondag 3 augustus
Vandaag komen Susan en Sander langs. Vanmiddag zijn we met zijn allen naar het strand gegaan. Bas heeft zelfs nog gevliegerd en mooie beelden gemaakt met zijn action camera aan zijn vlieger. Vanavond zijn we weer naar Roosendaal gereden.

Zaterdag 2 augustus
Vanmorgen zijn we bij het huisje gebleven en hebben samen wat geknutseld. Daarna zijn we naar Renesse gefietst. Daar hebben we een rondje gelopen en we zijn langs de duinen weer terug gefietst. Daarna lekker frietjes gegeten.

Vanavond was er een wielerronde in Burgh Haamstede waar we even zijn gaan kijken. Dat was leuk en de groep fietsers was best groot, ongeveer 60 ofzo. Vanavond nog bezoek gehad van Wim en Christien.

Vrijdag 1 augustus
Vandaag lijkt het mooi weer te worden voor onze zelf bedachte fietsroute. We hebben een route uitgestippeld door Walcheren, en langs verschillende boerderijen. We rijden met de auto naar Serooskerke en gaan vanaf daar per fiets verder. Na een aantal kilometer bereiken we ons eerste doel: kaasboerderij Schellach. We kijken wat rond bij de jonge kalfjes en de koeien. De winkel ligt vol met kaas en andere produkten.

We fietsen verder, op naar imkerij Poppendamme. Een leuke tuin en leuk terras, een schuur met honingmaterialen en een winkel vol met honingspulletjes, zoals snoepjes, shampoo en wijn. Het is nu niet zo ver meer naar ijsboerderij De Koehoorn, maar net voor we daar zijn komen we nog een kaasboerderij tegen, Mariekerke. Dit is ook een camping. Ze hebben een boerderijwinkel, ook weer met volop kaas. Schuin tegenover vinden we dan eindelijk de ijsboerderij. Ook hier is een mini-camping, die ziet er mooi en gezelllig uit. In het winkeltje bestellen we ieder een ijsje (aardbei en bolus voor Jolinda en mint en bolus voor Bas). We lopen wat rond en fietsen dan weer verder. Terug naar de auto. We hebben dan uiteindelijk 23 kilometer gefietst en het weer was super.

Donderdag 30 juli 2014
Dinsdagavond zijn we naar Roosendaal gegaan en hebben daar gisteren en vanmorgen het een en ander gedaan. Vanmiddag zijn we naar Burgh Haamstede gereden en daar heeft Bas de fiets voorzien van nieuwe buitenbanden. Vanavond zijn we naar het strand gefietst om met Bas zijn action camera de zonsondergang te fotograferen. Altijd mooi om te zien zo'n ondergaande zon.

Dinsdag 28 juli 2014
Vandaag willen we een eindje gaan fietsen, maar we komen erachter dat een van de fietsen veel scheuren heeft in de buitenbanden. Dus die moet eerst opgeknapt worden. In plaats daarvan gaan we met de bus naar Middelburg. We lopen door het centrum en maken een ritje met een paardentram door de stad, erg leuk.
Maandag 28 juli 2014
Nadat het gisteren best warm was en we wat rustig aan hebben gedaan willen we vandaag wat ondernemen. Helaas regent het flink als we wakker worden. Het ziet er ook niet naar uit dat het de eerste uren droog gaat worden. We kiezen daarom voor iets wat we bij slecht weer wilden gaan doen, namelijk het Watersnoodmuseum in Ouwerkerk (vlakbij Zierikzee) bezoeken. Het is nog niet druk als we aankomen en we maken een tocht door de vier caissons die gebruikt zijn om het gat in de dijk bij Ouwerkerk te sluiten. Verder verbaast het mijzelf dat er zo ontzettend veel foto's in het museum aanwezig zijn, en brieven die geschreven zijn door mensen die de ramp hebben meegemaakt. Erg indrukwekkend om te zien.
Tegen 2 uur zijn we weer op het park en het weer is inmiddels verbeterd. De zon gaat volop schijnen dus maken we nog een fietstochtje, eerst richting de duinen en dan langs de haven van Burghsluis en weer terug naar Burgh Haamstede.

Beekse Bergen 13 juli 2014

Een dagje op safari! Op zondag 13 juli 2014 gaan we een dagje naar de Beekse Bergen. De weersvoorspellingen zijn niet zo heel best, maar toch is het droog en lekker weer als we aankomen. We besluiten dan ook om te starten met de wandelsafari. Door het mooie weer kunnen we heerlijk op ons gemak foto's maken van de vele dieren die we tegen komen. Sommige dieren liggen nog lekker te luieren.

Als we aan de andere kant van de park aankomen, is het precies tijd voor het vertrek van de safariboot terug naar de ingang. De boot komt bomvol met mensen aan, maar vertrekt met ons en nog zo'n 15 mensen. Tijdens het varen zien we weer andere dieren en wordt er vanalles verteld. Hier krijgen we de eerste druppels, maar dat stelt ook eigenlijk niets voor. Na een half uurtje varen zijn we weer terug bij de ingang.

We zoeken de auto op en gaan op autosafari. Terwijl het nog steeds een klein beetje druppelt hebben we een mooi uitzicht op de dieren langs deze route. Opnieuw komen we aan bij het achterste deel van het park. Het is inmiddels bijna 1 uur en bestellen lekkere frietjes in het Kongo Restaurant. Om half 2 staat naast het restaurant de roofvogelshow gepland, waar we naar gaan kijken. We zien een half uur lang mooie en soms hele grote roofvogels, die vlak boven onze hoofden zweven. Het regent nu wat harder, maar na de show wordt het droog en erg warm.
We lopen dan ook nog een ander stukje van de wandelsafari en stappen daarna de auto weer in voor het laatste deel van de autosafari. Deze eindigt bij de giraffen, waar we worden getrakteerd op een gratis autowas-beurt, hoewel we niet zeker weten of de auto schoner is geworden van het gelik van dit grote beest. We hebben genoten van een mooie, leuke en gezellige dag. We hebben eigenlijk alles gedaan wat we wilden doen: autosafari, bootsafari en wandelsafari, en we hebben volop foto's kunnen maken.

Disneyland en Parijs 2013

Maandag 25 november 2013
Vanmorgen zijn we vroeg vertrokken vanuit Roosendaal, om 6.10. Onderweg gaat alles goed en we hebben slechts 10 minuten vertraging door een file. Om 10.45 komen we aan bij Hotel Cheyenne en ontvangen we de kaartjes voor het park. We kunnen pas om 15 uur onze kamer in dus gaan we eerst op weg naar Disneyland. Het is niet eens zo heel erg druk dus we kunnen in korte tijd veel zien en doen. Om half 4 gaan we naar het hotel en krijgen we de pasjes voor onze kamer. We zitten in gebouw 20, Wild Bill Hickok. We reserveren alvast in het restaurant van het hotel en pakken alvast onze spullen uit. Om 17.45 gaan we naar het restaurant voor het buffet, dat is heel erg uitgebreid en ontzettend lekker. We willen nog terug naar het park om een mooie lichtshow te zien dus om 18.45 gaan we naar de bushalte waar net een bus vertrekt. We zijn dus al snel weer in Disneyland en precies op tijd om de show te zien met projectiebeelden in het donker. Uiteraard allemaal vooral in het teken van Kerstmis. We lopen terug naar het hotel waar we de foto's bekijken en genieten van zelf meegebrachte chips en een sausje gemaakt van ketchup en mayonaise uit het restaurant. Al met al een drukke maar zeer geslaagde eerste dag!

Dinsdag 26 november 2013
Omdat het ontbijt op afgesproken tijden gaat zitten we al om 7.10 in het restaurant. Tot half 9 was het namelijk al volgeboekt. Dat betekent wel dat we na een lekker ontbijt al om 8 uur in Disneyland zijn. Voor hotelgasten gaat het park al om 8 uur open in plaats van 10 uur. Sommige attracties starten ook al om 8 uur dus we zijn alweer vroeg aan de slag om onze lijst met gedane attracties aan te vullen. Om 10 uur gaat ook het naastgelegen park Disney Studio's open. Dus tegen die tijd gaan we daarheen om daar eerst wat te zien terwijl het dan nog niet druk is. Dat lukt want Bas gaat meteen in de Rock 'n Roller Coaster waar het normaal lang wachten is, maar nu kon hij meteen doorlopen. Om 12 uur gaan we terug naar Disneyland omdat daar om 12.20 een Kerstparade door het park rijdt. Dat is erg mooi en leuk om te zien. Dan gaan we terug naar het hotel om even uit te rusten. Daar eten we ook onze lunch: chocoladebroodjes die we "bewaard" hadden tijdens het ontbijt. Onderweg naar het hotel boeken we ook plaatsen voor de Wild West Show om 18.30. Nadat we even wat gezeten hebben in onze kamer gaan we terug naar Disney Studio's. We lopen daar rond tot we om 17.30 bij de diner-show terecht kunnen om ons plaatsbewijs te krijgen. Om 18.30 zitten we in de arena en staat er al een lekker stukje maisbrood op ons te wachten. De show begint en bestaat uit een mix van paarden, koeien, buffels, indianen en alles wat er verder bij het Wilde Westen hoort. Ondertussen krijgen we steeds nieuw eten geserveerd door obers die tussen de rijen met tafels door lopen. De show is zo mooi dat we soms vergeten te eten. Om 20 uur stappen we weer buiten, met een volle maag. We lopen naar het hotel, het is namelijk nog steeds droog, dus ondanks dat het fris is buiten is het toch erg lekker om nog even een stukje te lopen. Opnieuw het eind van een mooie dag!

Woensdag 27 november 2013
Jaja, ook hier weet Sinterklaas ons te vinden! We hebben onze schoen gezet en hebben allebei een lekkere chocoladeletter gekregen.... Vandaag zitten we om 8.15 aan het ontbijt. Dezelfde keuzes als gisteren natuurlijk, maar erg lekker. We zorgen er ook voor dat we weer lekkere broodjes meenemen voor de lunch. Dan gaan we weer op naar Disneyland. We beginnen bij Buzz Lightyear, want dat is een van de attracties die eerder open gaan voor hotelgasten. Tegen 10 uur gaan we naar Disney Studio's omdat we daar de Hollywood Tram Tour willen doen. Dat is een rondje in een tram langs filmsets, en blijkt erg leuk te zijn. Omdat het er steeds altijd erg druk was hebben we dat nog niet gedaan en willen we vandaag op tijd in de rij staan. Helaas is de tour voor de rest van de week gesloten, dus dat gaat niet lukken. We lopen door naar Crush's Coaster, Slinky dog en RC Racer. Om half 11 gaan we terug naar Disneyland en nemen daar het treintje rondom het park. We hebben vanmorgen onze fototoestellen meegenomen en gaan daarom naar "It's a small world ". Dat is een soort Carnaval Festival en erg mooi om foto's van te maken. Ook lopen we door Adventureland en Frontierland om mooie foto's te maken. Bij de populaire "Temple of Doom" staat een wachtrij van 5 minuten, wat dus erg uitzonderlijk is. Bas gaat dan ook 2 keer achter elkaar. Dan eten we even onze broodjes op een bankje en gaat Bas nog een keer omdat we hebben ontdekt waar hij langs komt zodat Jolinda een foto van hem kan maken in het karretje. We gaan terug naar het hotel om onze fototas weg te brengen, zodat we 's middags zonder zware tas rond kunnen lopen. Met de bus zijn we er zo. In onze kamer kunnen we even onze benen laten rusten, en meteen komt ook de schoonmaakster langs. Tegen drie uur vertrekken we weer met de bus naar Disneyland. Om 17 uur is er de gewone parade, in plaats van de Kerstparade die we gisteren gezien hebben. We hebben een mooi plaatsje langs de route gevonden en genieten van de mooie wagens en Disneyfiguren. Hierna verlaten we het park en gaan naar Planet Hollywood, een van de restaurants op de weg naar het hotel. We hadden al besloten om hier te gaan eten en krijgen een rustig tafeltje voor twee. Bas heeft een Pizza Margherita en Jolinda een aparte vorm van Lasagna, namelijk in kokertjes en met een gefrituurd randje. Dat gaat er bij allebei goed in, Als toetje willen we allebei brownies met ijs, maar de ober wijst ons op de optie om een heel groot glas te nemen gevuld met hetzelfde toetje maar dan voor twee personen. Daar kiezen we voor en het valt erg goed in de smaak. We lopen terug naar het hotel, redelijk vroeg in tegenstelling tot de vorige avonden. Hier kunnen we lekker uitrusten, want morgen willen we een dag naar Parijs. Bas zit nu dus voor de derde keer deze week in bad, of eigenlijk badje, want zo groot is het niet.

Donderdag 28 november 2013
Vandaag zitten we om 8 uur aan het ontbijt. We gaan naar Parijs en vertrekken dus om 8.45 met de bus naar het station. Daar kopen we een dagkaart voor de metro en net na 10 uur zijn we in het centrum van de stad, op de Champs Elysées bij de Arc de Triomph. We lopen de Champs Elysées af richting museum het Louvre. Onderweg zijn er vele Kerstkraampjes en een echt reuzenrad. We besluiten hierin te stappen en mogen drie rondjes mee. Zo hebben we meteen al een heel mooi uitzicht over de stad. We lopen langs het Louvre en dan door naar metro station Pont Neuf en reizen een klein stukje door naar een eilandje in de Seine, ile de la Cité. Als we boven de grond komen lopen we ineens in een soort van tuincentrum, erg apart midden in zo'n grote stad. Hier op dit eilandje vinden we de Nôtre Dame, waar we binnen lopen en een kaarsje aansteken voor Annemarie. Buiten vinden we een bankje en eten we onze broodjes (weer meegenomen tijdens ons ontbijt) op. We lopen verder naar metro station Saint Michel. Onderweg koopt Jolinda nog een mooie Parijs muts als souvenir. We reizen met de metro naar Champs de Mars, hier vinden we dan eindelijk de Eiffeltoren. We zetten hem langs alle kanten op de foto, erg indrukwekkend al dat metaal! Hierna lopen we de brug over naar station Trocadéro. We reizen naar station Charles de Gaulle étoile en stappen daar over op een andere lijn, richting Montmartre. Daar nemen we de funiculaire (Frans voor kabelbaan) naar boven, in plaats van de trappen. Boven op de berg staat de Sacré Cœur. We lopen wat door de wijk, langs Place de Tertre, waar vele tekenaars op een pleintje zitten en mensen natekenen. Helaas is dit erg prijzig om te laten doen (en je moet lang stil zitten), maar zeker mooi om te zien. We gaan met de funiculaire terug naar beneden, en terug naar het metro station. We kunnen een heel eind richting Disneyland, maar moeten in Nation nog een keer overstappen. Om 17 uur zijn we weer terug bij ons beginstation en nemen we weer de bus naar het hotel om onze spullen weg te brengen. Dan gaan we te voet terug naar Disney Village, dit is de winkelstraat voor de ingang van Disneyland. Hier zit een McDonalds en dat is weer wat anders dan wat we de laatste dagen gegeten hebben 's avonds. We hebben dus een buffet gehad, een diner show, een bediend restaurant en een fast food restaurant. Goede afwisseling dus. We lopen ook weer terug naar het hotel om uit te rusten van een mooie indrukwekkende dag!

Vrijdag 29 november 2013
Vandaag is de laatste dag hier in Frankrijk. We hebben weinig gepland en moeten om 11 uur uit het hotel zijn. Om 8 uur gaan we eerst lekker ontbijten en zorgen weer voor een lekkere lunch voor onderweg. Daarna pakken we onze spullen in, laden alles in de auto en leveren onze hotel pasjes in. We kunnen natuurlijk nog de hele dag het park en en doen dan ook de Buzz Lightyear laser blast nog een keer. Daarna lopen we nog door de diverse winkeltjes om wat souvenirs te kopen. We hebben inmiddels leuke Mickey glazen, een mooie mok, een fotoalbum en een gevulde koekjestrommel. In Parijs heeft Jolinda een leuke muts gekocht en een klein Eiffeltorentje. Uit Disneyland hebben we verder nog een warmhoudmok voor Jolinda en een voor Wim en een fotolijstje voor Christien. Bas heeft een mooie originele boxershort, speelkaarten, een puzzel voor Gerda en een grote Mickey mok voor John. Bepakt en bezakt gaan we terug naar het hotel, waar de auto nog staat. Dan is het mooi geweest en om 11.15 vertrekken we richting huis. Na een rit van ruim 4 uur komen we om 15.30 in Roosendaal aan. Dan is de vakantie ineens voorbij en bekijken we de foto's even vluchtig, omdat we er erg nieuwsgierig naar zijn. We hebben samen genoten van een heerlijke tijd in Frankrijk.